Érettségi témakörök olasz nyelv:
VIZSGASZINTEK | ||
Középszint (B1) | Emelt szint (B2) | |
1. Személyes vonatkozások, család | A vizsgázó személye, életrajza, életének fontos állomásai (fordulópontjai) | A család szerepe az egyén és a társadalom életében |
Családi élet, családi kapcsolatok | Családi munkamegosztás, szerepek a családban, generációk együttélése | |
A családi élet mindennapjai, otthoni teendők | ||
Személyes tervek | ||
2. Ember és társadalom | A másik ember külső és belső jellemzése | |
Baráti kör | Az emberi kapcsolatok minősége, fontossága (barátság, szerelem,
házasság) |
|
A tizenévesek világa: kapcsolat a kortársakkal, felnőttekkel | Lázadás vagy alkalmazkodás; a tizenévesek útkeresése | |
Női és férfi szerepek | Előítéletek, társadalmi problémák és
azok kezelése |
|
Ünnepek, családi ünnepek | Az ünnepek fontossága az egyén és a
társadalom életében |
|
Öltözködés, divat | Az öltözködés mint a társadalmi
hovatartozás kifejezése |
|
Vásárlás, szolgáltatások (posta) | A fogyasztói társadalom, reklámok | |
Hasonlóságok és különbségek az
emberek között |
Társadalmi viselkedésformák | |
3. Környezetünk | – Az otthon, a lakóhely és környéke (a lakószoba, a lakás, a ház bemutatása) | A lakóhely és környéke fejlődésének problémái |
A lakóhely nevezetességei, szolgáltatások, szórakozási lehetőségek | ||
A városi és a vidéki élet összehasonlítása | A természet és az ember harmóniája | |
Növények és állatok a környezetünkben | ||
Környezetvédelem a szűkebb környezetünkben: Mit tehetünk környezetünkért vagy a természet megóvásáért? | A környezetvédelem lehetőségei és problémái | |
Időjárás |
4. Az iskola | Saját iskolájának bemutatása (sajátosságok, pl. szakmai képzés, tagozat) | – Iskolatípusok és iskolarendszer Magyarországon és más országokban |
Tantárgyak, órarend, érdeklődési kör, tanulmányi munka | ||
A nyelvtanulás, a nyelvtudás szerepe, fontossága | Hasonló események és hagyományok külföldi iskolákban | |
Az iskolai élet tanuláson kívüli eseményei, iskolai hagyományok | ||
5. A munka világa | Diákmunka, nyári munkavállalás | A munkavállalás körülményei, lehetőségei itthon és más országokban, divatszakmák |
Pályaválasztás, továbbtanulás vagy munkába állás | ||
6. Életmód | Napirend, időbeosztás | A kulturált étkezés feltételei, fontossága |
Az egészséges életmód (a helyes és a helytelen táplálkozás, a testmozgás szerepe az egészség megőrzésében, testápolás) | A szenvedélybetegségek | |
Étkezési szokások a családban | Az étkezési szokások hazánkban és más országokban | |
Ételek, kedvenc ételek | Ételspecialitások hazánkban és más országokban | |
Étkezés iskolai menzán, éttermekben, gyorséttermekben | ||
Gyakori betegségek, sérülések, baleset | ||
Gyógykezelés (háziorvos, szakorvos,
kórházak) |
A gyógyítás egyéb módjai | |
7. Szabadidő, művelődés, szórakozás | Szabadidős elfoglaltságok, hobbik | A szabadidő jelentősége az ember életében |
Színház, mozi, koncert, kiállítás stb. | A művészet szerepe a
mindennapokban |
|
Sportolás, kedvenc sport, iskolai sport | Szabadidősport, élsport, veszélyes sportok | |
Olvasás, rádió, tévé, videó, számítógép, internet | A könyvek, a média és az internet szerepe, hatásai | |
Kulturális események | ||
8. Utazás, turizmus | A közlekedés eszközei, lehetőségei, a tömegközlekedés | A motorizáció hatása a környezetre és a társadalomra |
Nyaralás itthon, illetve külföldön | ||
Utazási előkészületek, egy utazás megtervezése, megszervezése | Az idegenforgalom jelentősége | |
Az egyéni és a társas utazás előnyei és hátrányai | ||
9. Tudomány és technika | Népszerű tudományok, ismeretterjesztés | A tudományos és technikai fejlődés pozitív és negatív hatása a társadalomra, az emberiségre |
A technikai eszközök szerepe a mindennapi életben | ||
10. Gazdaság | Családi gazdálkodás | Üzleti világ, fogyasztás, reklámok |
A pénz szerepe a mindennapokban | Pénzkezelés a célnyelvi országokban | |
Vásárlás, szolgáltatások (pl. posta, bank) |